Szydełkowe świeczniki na Wielkanoc 7/2016

   Pomyślałam sobie, że szydełkowe świeczniki pasują do wszystkich świąt. Mam wiele pozaczynanych kordonków w różnych kolorach, mogę je wykorzystać. Pierwsze świeczniki już powstały. Przyznaję poszłam na łatwiznę. Jako podstawę wykorzystałam wzór z bloga http://chwila-dla-mnie.blogspot.com/2014/10/koronkowy-swiecznik-na-tealight-wzor.html  , a obwódka to same pętelki. Jutro zrobię świeczniki z wzoru podanego na w/w blogu.
  Najprostszy świecznik: podstawa ze schematu. Następnie 6 (pierwsze oczko zastępuje półsłupek) oczek łańcuszka, omijamy jedno oczko podstawy, półsłupek, 5 oczek łańcuszka, omijamy jedno oczko podstawy, półsłupek .... ostatnia pętelka to 2 oczka łańcuszka i słupek wkłuty w oczko łańcuszka zastępujące pólsłupek w pierwszej pętelce. Kolejny rząd robimy w ten sam sposób. W trzecim rzędzie ostatnią pętelkę robimy narmalnie. Odcinamy i chowamy nitkę. 
  Świeczniki nie są jeszcze usztywnione, ale szkoda mi teraz rozrabiać klej lub krochmal. Zrobię więcej to będę usztywniać.

    Zielony kordonek to Stokrotka, żółty Snehurka, czerwony Kaja.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chusta mech

Jak zrobić czapkę na szydełku 12/2019

Czapka na szydełku opis wykonania