Chusta mech

   Popełniłam moją pierwszą chustę mech. Oczywiście już jest druga w robocie, ale gdzieś popełniłam przy nich błąd, bo środek jest jakiś nierówny.  Na pewno jeszcze jakąś zrobię, to wtedy będzie dobrze.
   Długo zastanawiałam się nad tym ściegiem, bo wydawał się bardzo czaso i pracochłonny. Pewnie tak jest, ale bardzo dużym plusem jest to, że nie zaglądamy wciąż do wzoru, bo chyba łatwo zapamiętać oczko łańcuszka i półsłupek.
      Wykorzystałam kolejny motek, który kupiłam w  http://zakreconemotki.pl/
  Tym razem był to Późny Letni Zmierzch. 100 % akryl.  Zamówiłam 1300 m, a według opisu na metce dostałam 1450. I bardzo dobrze, bo do tej chusty lepiej mieć więcej włóczki. Teraz oczywiście jestem taka mądra :)   W dodatku to bardzo miły prezent od sklepu. Na pewno do nich wrócę.
    Ale wiadomo, że chusty można nosić na różne sposoby, więc jeśli ktoś będzie ją zakładał na szyję, to na pewno wyjdzie mu mniej włóczki.
   Co do samej włóczki. Jest ok. Tylko trzeba bardzo się pilnować. Włóczka składa się z trzech nitek i nie są one skręcone, więc bardzo łatwo o zgubienie jednej nitki i trzeba pruć, bo inaczej wygląda jak zaciągnięte oczko. Brzydko i tyle.
    Użyłam szydełka 4 mm. Z całego motka zostało jakieś 3 m. Pod koniec bałam się, że będę pruć ostatni rządek.
    Ze dwa razy wydawało mi się, że włóczka zaskrzypiała, ale zdecydowaną większość czasu robiło się bardzo dobrze.  Ogólnie polecam.









Komentarze

  1. Chusta piękna, ale proszę o wytłumaczenie jak czytać ten schemat? Dopiero zaczynam przygodę z szydełkiem. Z którego miejsca się zaczyna? Ile tych oczek łańcuszka? Czemu one są takie rozstawione na tym schemacie??
    Pozdrawiam
    Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście schemat nie wyjaśnia, jak zacząć. Jeśli jesteś początkująca, najlepiej zobaczyć to na filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=ViQYgOYlvTg Tutaj autorka pokazuje to na grubym sznurku, więc fajnie widać. Najlepiej zacząć od MR, lub 6 oczek łańcuszka.

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz.

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić czapkę na szydełku 12/2019

Czapka na szydełku opis wykonania