Jak zrobić czapkę i szyjogrzej dla dziecka na drutach 137,138/2019

      Dzisiaj krótki i prosty opis wykonania kompletu zimowego dla dziecka. 
   Postanowiłam wykorzystać włóczkę Kartopu Melange Wool Prints, którą zakupiłam tutaj https://miladruciarnia.pl/pl/c/Wloczka-Melange-Wool-Prints/799
    Wzięłam po trzy motki na komplet, ale wyszło mi dwa i nawet parę metrów zostało. Kompleciki są dla dzieci ok. czteroletnich.
    Włóczka jest przyjemna w dotyku, dobrze się wyrabia w swoim składzie ma 20% wełny i 80% akrylu. Mimo tego, że wełny nie jest zbyt dużo jest dość ciepła.
    Wykonanie jest bardzo proste.
Opis wykonania czapki:

Czapkę przerabiamy na okrągło  podwójną nitką na drutach z krótką żyłką 9 mm

Nabieramy 44 oczka.
Rząd 1. Przerabiamy dwa oczka prawe, dwa oczka lewe . Czyli prosty ściągacz.
rzędy 2-35            powtarzamy rząd pierwszy
Rząd  36               2 oczka prawe, 2 oczka lewe przerobione razem - powtarzać  (na drutach 33 oczka)
Rząd 37                2 oczka prawe przerobione razem, 1 oczko lewe - powtarzać ( na drutach 22 oczka)
Rząd 38                2 oczka (1 prawe, 1 lewe) przerobić razem na prawo - powtarzać ( na drutach 11 oczek)
Rząd 39                2 oczka razem na prawo (powtarzać), 1 oczko zostaje ( na drutach 6 oczek)

Przez wszystkie oczka przeciągamy nitkę, mocno zaciągamy. Zostawiamy odpowiednio długi kawałek do przyszycia pompona.
    Robimy pomponik. Przyszywamy i czapka gotowa.


Komin , czyli szyjogrzej jest jeszcze prostszy.
 Robimy też podwójną nitką na drutach z krótką żyłką 9 mm.

Nabieramy 55 oczek.

Rząd 1 :  3 oczka prawe, 2 oczka lewe - powtarzać.
Rzędy 2-34   przerabiać tak, jak rząd pierwszy.
Po 34 rzędach zamykamy wszystkie oczka. Ja zamykałam szydełkiem, ale nie zaciskałam zbyt mocno, aby włóczka mogła pracować.



Robiłam z dwóch motków, dlatego wyszły mi takie melanże, dało to ciekawszy efekt.

A tak wygląda komplecik razem.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chusta mech

Jak zrobić czapkę na szydełku 12/2019

Czapka na szydełku opis wykonania