Śpiworek dziecięcy na drutach

      Śpiworek jest bardzo prosty w wykonaniu. Igły używamy tylko do przyszycia guzików.
Potrzebujemy 4 motki włóczki dla dzieci
 Anne Geddes Baby 80% akryl 20% nylon 100g 310m


 Druty proste 7,5, druty z żyłką 7,5. Guziki

Przerabiamy podwójną nitką.
Na druty proste nabieramy 50 oczek.
1 rząd 2 oczka lewe, dwa prawe - powtarzać.
2-16 rząd robimy dalej ściągaczem
17 rząd  8 oczek lewych, 6 prawych,8 lewych, 6 prawych, 8 lewych, 6 prawych, 8 lewych
18 - 22przerabiamy oczka tak jak schodzą z drutów
23 rząd 8 oczek lewych *trzy oczka prawe przekładamy na drut pomocniczy i odchylamy do tyłu, trzy oczka prawe, trzy oczka prawe z drutu pomocniczego, 8 oczek lewych* - powtórzyc trzy razy
24-36 rząd przerabiamy oczka tak jak schodzą z drutów
37 rząd tak, jak 23
38-40 rząd przerabiamy oczka tak jak schodzą z drutów
41 rząd tak,jak 23
42-44 rząd przerabiamy oczka tak jak schodzą z drutów
45 tak jak 23
 Czyli powtarzamy:  trzynaście rzędów robimy tak, jak oczka schodzą z drutów, a czternasty tak jak 23 rząd
Robimy tak jeszcze 9 razy.
 Następnie przerabiamy jeden rząd tak, jak oczka schodzą z drutów.
   Teraz czas na kapturek, który jest dalszą częścią śpiworka.
1 oczko lewe 4 oczka prawe, 1 oczko lewe 38 oczek prawych, 1 oczko lewe, 4 oczka prawe,1 oczko lewe.
Kolejne 4  rzędy tak, jak oczka schodzą.
następny rząd: 1 oczko lewe, 2 oczka prawe przekładamy na drut pomocniczy i odchylamy do tyłu robótki, 2 oczka prawe, 2 oczka prawe z drutu pomocniczego, 1 oczko lewe 38 oczek prawych 1 oczko lewe, 2 oczka prawe przekładamy na drut pomocniczy i odchylamy do tyłu robótki, 2 oczka prawe, 2 oczka prawe z drutu pomocniczego, 1 oczko lewe .
Powtarzamy: 5 rzędów tak jak oczka schodzą z drutów 1 rząd z przekładaniem oczek jeszcze 7 razy.

5 rzędów tak,jak oczka schodzą z drutów. Teraz można zakończyć robótkę na swój ulubiony sposób. Ja złączyłam kaptur metodą trzech drutów. Można też zakończyć wszystkie oczka, złożyć kapturek na pół i zszyc.

Teraz za pomocą drutów z żyłką nabieramy na dłuższym  brzegu 90 oczek i przerabiamy ściągaczem 3 oczka prawe 3 oczka lewe 4 rzedy. W piątym rzędzie robimy dziurki na guziki. Przerabiamy jeszcze 5 rzędów i luźno zamykamy oczka.Z drugiej strony przerabiamy tak samo. Przyszywamy guziki. Śpiworek gotowy.

    Mam nadzieję, ze opisałam to w miarę czytelnie. Nie mam jeszcze w tym wprawy. Następnym razem będę robić zdjęcia w trakcie robótki. Teraz musiałam działać szybko, a pierwszy raz sama wymyślałam śpiworek.


Komentarze


  1. Witam:) czy wykonuje Pani taki spiworek?:) prosze o odpowiedz na sppati@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie czy wykonuje Pani takie śpiworki na drutach będę wdzięczna za informację mój e-mail ancolek@tlen.pl
    są prześliczne. pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie czy wykonuje Pani takie śpiworki na drutach będę wdzięczna za informację mój e-mail ancolek@tlen.pl
    są prześliczne. pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie...jakie są wymiary gotowego śpiworka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam zapisanych rozmiarów, ale był dość spory.

      Usuń
  5. Naprawdę podziwiam za cierpliwość i talent. Ja kupiłam gotowy śpiworek do spania dla rocznego dziecka ale faktycznie - śpiworek sam w sobie jest super.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz.

Popularne posty z tego bloga

Chusta mech

Jak zrobić czapkę na szydełku 12/2019

Czapka na szydełku opis wykonania