Prosta chusta na drutach 4/2018

  W swoich zapasach znalazłam trzy motki włóczki Pinar Pullu. Włóczka bardzo ładna, ale trzy motki na wiele nie wystarczą. Postanowiłam zrobić chustę według starego wzoru. Niestety nie pamiętam, gdzie i kiedy przeczytałam, jak ją zrobić. Jeśli ktoś przyznaje się do wzoru, proszę o kontakt.
   Chustę robiłam na dwóch różnych drutach 6 i 6,5. Taki kaprys. Zależało mi na nierównej fakturze. Cekiny dopełniły całości. Zdjęcie nie oddaje uroku chusty. Pięknie się mieni, ociepla i super układa.  Niestety jeden motek włóczki bardzo mnie rozczarował. Włóczka nie jest tania, więc wiele po niej oczekiwałam, a tu nagle zonk. Na wysokości ok. 30 cm robótki włóczka zrobiła się cienka jak nitka, a chwilę później gruba i zmechacona. Musiałam wszystko spruć i zacząć jeszcze raz. Na szczęście tylko jeden motek okazał się felerny.
   A jak zrobić taką chustę? Nabieramy trzy oczka. Przerabiamy na prawo. W następnym rzędzie przerabiamy wszystkie oczka na prawo i na końcu dodajemy oczko. Razem mamy cztery oczka. I tak cały czas. Wszystkie oczka przerabiamy na prawo dodając na końcu każdego rzędu jedno oczko. 
   Po dwóch motkach zamknęłam wszystkie oczka. Trzeci motek wyrobiłam na szydełku obrabiając chustę szydełkiem 4,5 mm robiąc pętelki z 5 oczek.
   Chusta ma ok. 190 cm na 87 cm.






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chusta mech

Jak zrobić czapkę na szydełku 12/2019

Czapka na szydełku opis wykonania