16/2016 Sukienka na drutach z szydełkowym karczkiem

      Wreszcie wakacje. Mogę trochę nadgonić wpisy. Dzisiaj sukieneczka dla małej dziewczynki. Mam do pokazania jeszcze dwie, ale w osobnych wpisach. 
   Sukienkę robiłam z włóczki Red Heart Shimmer. Co do tej włóczki to mam mieszane uczucia. Niby jest w porządku, ale robiłam już z czarnej, turkusowej i melanżowej. Niestety każda jest inna w dotyku. Nie są to jakieś delikatne różnice, ale bardzo duże. Gdyby nie było metek nie powiedziałabym, że to ta sama włóczka. Jedna jest miękka,delikatna i wiotka, a inna aż drapiąca i trochę sztywna. Porównywałyśmy z koleżanką motki i już zrobione rzeczy. Naprawdę jest to bardzo wyczuwalne. Poza tym jest fajna, tyle że różne kolory nie zawsze nadają się do tych samych rzeczy.

   Teraz o samej sukience. Karczek zrobiłam na szydełku z wcześniejszego schematu. Przerobiłam 5 rzędów. Następnie obrobiłam brzeg. Przeszłam na druty z krótką żyłką. Nabrałam 94 oczka i przerabiałam, aż uznałam, że wystarczy. Cztery ostatnie rzędy przerobiłam ściegiem ryżowym, dzięki czemu sukienka się nie zawija.Sukienka nadaje się na jesień. Nie prześwituje, jest prosta, dość ciepła.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chusta mech

Jak zrobić czapkę na szydełku 12/2019

Czapka na szydełku opis wykonania