Czapka na drutach Opis wykonania 6/2024

   Prosta czapka na drutach. Cieplutka, wygodna. 

  Staram się poznawać różne włóczki. W zeszłym roku odkryłam  Alize Superlana Maxi. 

  Włóczka występuje w wielu kolorach, jest dość gruba i ma wełnę w składzie.  Może 25% to nie tak wiele, ale zawsze coś. Zrobiłam z niej sporo czapek na szydełku i też trochę na drutach. 

   Dzisiejsza czapka jest wykonana z włóczki Alize Superlana Maxi Batik 7922 na drutach z żyłką 7 mm.

     Na czapkę zużyłam 1 motek włóczki. Druty  7mm z krótką żyłką (40 cm).

Opis wykonania

  Na druty nabieramy 56 oczek. Robimy na okrągło.

Łączymy oczka. Robimy (2 oczka prawe, 2 oczka lewe) x 14

  Powtarzamy aż zostanie nam ok. 3 metrów włóczki.

Ostatni rząd (2 oczka razem na prawo, 2 oczka razem na lewo) x 14

  Nawlekamy igłę na końcówkę włóczki i przeciągamy przez 28 oczek.

  Mocno zaciskamy. Zaszywamy. Chowamy dolną nitkę i czapeczka gotowa.




Komentarze

  1. Czapki, szaliki i wełniane skarpety to jest cos co najczęściej robię na drutach. Najbardziej podoba mi się w tym to, że sama robię projekt taki, jaki mi sie podoba. Dzięki temu zawsze mam takie rzeczy, jakie chce.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz.

Popularne posty z tego bloga

Chusta mech

Jak zrobić czapkę na szydełku 12/2019

Czapka na szydełku opis wykonania