Opis wykonania bezrękawnika

   Platforma zamyka blogi. Przeglądałam stare wpisy i znalazłam kilka opisów swojego autorstwa. Nie są może zbyt udane, ale może komuś się przydadzą. 

A to opis na bezrękawnik. Bardzo go lubiłam. 



Włóczka to Elian Exklusiv.
90% akryl 10% Polyamid. 140 m w 50 gramach.
Robiłam na drutach bambusowych 5 (prostych i na żyłce).
Opis
Rozmiar 36/38
20 dag włóczki Elian exklusiv druty proste i druty okrągłe nr 5

Tył:
Nabieramy 70 oczek. Przerabiamy 4 rzędy ściągaczem podwójnym. Potem 50 rzędów ściegiem gładkim.
Po przerobieniu 54 rzędów (4 ściągacz, 50 ścieg gładki) zaczynamy dobierać oczka na rękawy. Dobieramy z każdej strony w co drugim rzędzie:
2 x 1 oczko
3x 2 oczka
1x 3 oczka
1x 4 oczka
Mamy na drucie 100 oczek.
Prawą stronę przerabiamy: 2 oczka prawe, 2 oczka lewe, 92 oczka prawe, 2 oczka lewe, 2 oczka prawe. Lewą tak jak schodzą oczka.
Po przerobieniu 106 rzędów (liczymy od samego początku) zamykamy wszystkie oczka.

Przód
Przód do 92 rzędu robimy tak samo, jak tył.
W 93 rzędzie zamykamy na dekolt środkowe 16 oczek. Teraz przerabiamy dwie części oddzielnie.
Następnie w co drugim rzędzie zamykamy na dekolt :
3 x 3 oczka
1 x 2 oczka
1 x 1 oczko
Na wysokości 106 rzędów od początku zamykamy wszystkie oczka.

Wykończenie
Zszywamy ramiona i boki.
Wokół dekoltu nabieramy na druty okrągłe 96 oczek i przerabiamy następująco:
ściągacz pojedynczy przez 4 rzędy
w piątym rzędzie dodajemy w co czwartm oczku 1 oczko
mamy na drucie 120 oczek
Następne 4 rzędy przerabiamy następująco:
1 oczko prawe, 1 oczko lewe 1 oczko prawe 2 oczka lewe – powtarzać

I znowu dodajemy oczka i kolejne rzędy przerabiamy:
1 oczko prawe 2 oczka lewe 1 oczko prawe 2 oczka lewe….
Po przerobieniu 16 rzędów zamykamy wszystkie oczka.

Wzór jest mojego autorstwa, więc miło mi będzie jeśli po wykorzystaniu go podasz link do tej strony.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Chusta mech

Jak zrobić czapkę na szydełku 12/2019

Czapka na szydełku opis wykonania